sobota, 15 listopada 2014

15/11/14

Hej :) dawno mnie tu nie było, bo w sumie nie miałam o czym pisać.
Jestem mega zmęczona, bo byłam na nocy włosko-niemieckiej w szkole i wgl nie spałam. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się, że będzie aż tak fajnie :)
Postanowiłam dziś w końcu ugotować coś kreatywnego na obiad, więc zrobiłam placki z cukinii. Przepis znalazłam z internecie i chciałabym się nim z Wami podzielić. Takie placki w smaku trochę przypominają placki ziemniaczane, więc są dobrą alternatywą dla tych będących na diecie. Proporcje dawałam na oko.

PLACKI Z CUKINII
(wiem że to kształtem nie przypomina placka, ale nigdy nie umiem przerzucić go na drugą stronę, bo mi się rozwala :P )

Składniki na 1 porcję:
3/4 cukinii
mniej niż pół cebuli
1 jajko
1.5 łyżki otrębów żytnich
 2.5 łyżki płatków owsianych
sól, pieprz

Wykonanie:
Cukinię trzemy na tarce o grubych oczkach. Cebulę kroimy na drobną kostkę. Wsypujemy do miski cukinię,cebulę,jajo,otręby i płatki i mieszamy. 
Rozgrzewamy patelnię na oleju. Formujemy łyżką placki i smażymy dopóki nie będą zarumienione. Najlepiej jak będą naprawdę mocno zarumienione, bo jest o wiele lepszy smak (ja miałam tylko z jednej strony i z dwóch smakowałoby lepiej). 
Podawać z sosem czosnkowym/koncentratem pomidorowym/ keczupem.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz